De toekomstige activiteiten staan op deze bladzijde, inclusief de jaarplanning.

 

Website

De website van de
DC-10 Sky Riders geeft een leuk beeld van de club activiteiten.

De inhoud van de website wordt gemaakt door de leden. Als iemand een leuk verhaal, een leuke foto of fotoserie heeft, dan kan deze uiteraard worden geplaatst.

In het archief is een overzicht te vinden van alle (bekende) ritten, inclusief foto's, het verslag en de route.

Naast de vaste club activiteiten kunnen leden ad hoc activiteiten op de website plaatsen. Hiervoor een kant en klaar verhaal opsturen naar de webmaster.

Meet & Greet rides kunnen worden opgegeven middels een e-mail aan de leden en aan de webmaster.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DC-10 Skyriders 2011-2019 ©

 

Komende ritten/ activiteiten

  • Friese Landschap
  • Ritten 2019
  • Planning 2019
  • Rijden in een groep

Het wijde Friese landschap
door Rein - update 24 april 2019Uitsmijter

Motorvrienden,

Een week voor onze aprilrit heb ik al 18 aanmeldingen en 3 duo gasten voor onze rit door Friesland. Ze gaan daar nu appels schillen voor het appelgebak en de kippen krijgen krachtvoer voor de uitsmijters. De schapen worden achter dubbele hekken gezet. Want ik verwacht nog wel meer aanmeldingen. Verhoogde dijkbewaking daar volgende week dinsdag de 30e. Aanmelden met garantie van appelgebak kan tot zaterdag middag bij mij. Dan gaat de deur op slot. Of je hebt geen garantie op eten en drinken.
Details op de site.

Tot volgende week in Friesland

Rein

 

Motorvrienden,Friesland

Het is zover. We gaan het seizoen opstarten. Verschillende leden zijn of gaan met Jos Lakerveld aan de slag om hun rijvaardigheden te verhogen of op te poetsen met een VRO 1 of 2 of zelfs een all road training.

Maar Jos is ook degene die de Aprilrit voor zijn rekening heeft genomen. Die wordt verreden op 30 april, voorheen was dat Koninginnedag maar we hebben nu een koning en die viert dat op een andere dag.

Het wordt Zuid West Friesland
Het wijde Friese landschap met het eeuwen oude gevecht tegen het water, gezien de vele dijkjes.

De totale lengte van de route bedraagt 146 km en dat is lang genoeg, mede gezien de deelnemers van ver komen.

De start is bij:

Beach Club Lemmer 
Industrieweg 2
8531 PA Lemmer
web: https://www.beachclublemmer.nl/
tel: 0514-593590
Aldaar is koffie met appelgebak, ruimschoots plaats te parkeren.
Verzamelen om 10.00 uur

Het lunchadres:

Het Wapen van IJlst
Galamagracht 2
8651EB IJlst
web: http://www.wapenvanijlst.nl/
tel: 0515-531315
De aankomst is rond 12.45 uur. Er kan van de kaart worden gegeten.

De laatste stop:

Hotel restaurant Geertien
Muggenbeet 3
8356VK Muggenbeet (Blokzijl) 
web: http://geertien.nl/
tel: 0527-291245


Opgeven kan bij mij via e-mail. Het routebestand is beschikbaar in GPX-format.
Ik heb er al zin in en neem zowaar een dag vrij hiervoor.

Gr,
Rein

 

Planning 2019
door Rein/ Luuk - update 04 februari 2019

Rein heeft altijd de voorkeur om de planning van het volgende jaar vóór de kerst rond te hebben. Vóór de kerst is dit jaar wederom niet gelukt, maar op eerste kerstdag was de planning toch helemaal ingevuld. Dat is natuurlijk echt geweldig. weer

Dat wordt weer een fantastisch motorjaar, dat zoals gewoonlijk begint in maart en eindigt in oktober.

Ook de buitenlandrit begint al aardig vorm te krijgen. Ron is al een tijdje druk bezig om te indexeren welke mogelijkheden er zijn en of er nog een mogelijkheid is om een rondvlucht te maken per DC3.

We kregen een offerte van de DAKS evenement director Peter Braun voor het meevliegen op 7 juni. Vliegduur is ongeveer een half uur voor een bedrag á € 225,00 per persoon. Wij vinden dat zelf (te) veel en schatten in dat we dan lang niet aan het door de organisatie vereiste aantal van 18 deelnemers komen.
Bovendien moesten we afgelopen weekend beslissen en binnen twee weken het volledige bedrag betalen. We hebben daarom besloten om het meevliegen te schrappen uit het programma. Natuurlijk is het mogelijk om op eigen initiatief een rondvlucht te maken.

Ook de routes beginnen aardig vorm te krijgen, dus we hoeven straks alleen maar te genieten. Later hierover meer.


 

Ook de VRO training begint vorm te krijgen:

de VRO trainingen worden gehouden op 12 maart, 25 maart, 2 april, 16 april (VRO 1) en 23 april (VRO 2), bij slecht weer wordt een nieuwe datum geprikt. Maximaal 4 deelnemers per training. De trainingen vinden plaats in Wanneperveen, van 09:00 tot 18:00 uur. Het VRO programma is apart bekend gemaakt via e-mail.

Er wordt op 16 april een VRO1 verreden met 3 deelnemers, daar kan er nog één bij. Op 23 april wordt een VRO2 gehouden met drie deelnemers, ook daar kan er nog één bij.

Er is ook een off road cursus gepland maar die is vol.

Mocht je nog een VRO van enig soort willen volgen, kies dan een van de overgebleven datums uit en een alternatieve datum. Ik ga da proberen weer een klasje te formeren. Dus datum en soort aan mij opgeven.

VRO 1:

Deze is bedoeld voor diegene die is goed hun motorfiets onder controle willen krijgen.

  • ontvangst met koffie en appelgebak
  • de morgen is op een afgesloten terrein oefenen met pionnen en aan het einde van de morgen een kleine competitie
  • lunch
  • de bekende noodstop maken en ABS remmingen tot 90 km / uur
  • de instructie rit is ongeveer 90 km lang en hierin zit alles wat we deze ochtend hebben geoefend
  • rijden van dijkwegen, provinciale wegen, over asfalt, klinkers, door gras en grind, slalom op een stoeprand, hellingproef, haarspeldbochten, ideale lijn, kijktechnieken, positie op de weg enz, enz.
  • nu is er wel degelijk tijd om problemen te bespreken en situatie’ s uit te leggen.

Kortom een heerlijke dag stoeien met je motorfiets en veel leren. Certificaat na afloop

 

VRO 2:

Deze training gaat een grote stap verder dan de V.R.O. 1 en er zullen beduidend meer kilometers worden gereden.

  • ontvangst met koffie en appelgebak
  • 1 uurtje stoeien met pionnen op een afgesloten terrein
  • de bekende noodstop en ABS remmingen met uitwijk tot 120 km / uur op diverse ondergronden
  • lunch
  • uitleg en oefenen bochten techniek en kijktechniek voor lange bochten
  • het positioneren, juiste snelheid en versnelling, het inkantelen en doorkantelen, gasopbouw, kijken en uit accelereren komen hierbij aan bod
  • op een juiste manier rijden van een klaverblad
  • de juiste inhaal techniek op provinciale wegen en tevens bewust worden van je omgeving en de gevaren ervan
  • uitleg over afstand houden
  • auto tikkertje, dit betreft een aantal inhaal oefeningen
  • we sluiten af op een prachtig CBR oefenterrein in Heerenveen met een aantal oefeningen op snelheid

Kortom een prachttraining waar veel van de bestuurder en zijn motorfiets wordt gevraagd. Certificaat na afloop

 

Off-road:

Deze training vind plaats gedeeltelijk over de verharde weg en op onverharde wegen.

  • ontvangst met koffie en appelgebak
  • een training waar wel enige lichamelijke conditie nodig is en geschikt voor alle allroad motoren en hoeven niet voorzien te zijn van een noppenband

Dit is werkelijk een heel mooie training, waarbij na een half uur je het hemd nat op de rug hebt en de glimlach te groot wordt voor je helm.

 

 

 

Planning 2019

Het programma voor 2019 ziet er als volgt uit:

open
diverse data
VRO
Jos en Rein
open
30 april 
Het wijde Friese landschap
Jos
open
28 mei
Rit voor thuisblijvers - Liberation
Peter
open
4 - 7 juni
buitenland rit - Normandië
Ron en Luuk
open
25 juni
Westbrabant & België
Rein
open
30 juli
Noordoost Brabant
Guido
open
27 augustus
Nog niet bekend
Jan en Sandra
open
24 september
Drenthe
Desirée
open
29 oktober
Slotrit
Rein

En op eerste kerstdag .......... alle ritten gevuld. Dat hebben we wel slechter meegemaakt!

 

 

Rijden in een groep
door Luuk 18 november 2018

Rein vroeg in zijn recentelijke e-mail aandacht voor het rijden met een groep. Dit gaat de laatste tijd regelmatig verkeerd, dus wellicht nuttig om eens te kijken naar de geldende gebruiken en regels. Er zijn een aantal publicaties beschikbaar en wellicht is het noodzakelijk om deze eens te raadplegen:

De eerste twee items stonden al op de website en zijn nu verplaatst deze bladzijde. Henk heeft de 10 geboden weer gevonden en opgestuurd.

Graag zou ik iedereen sterk willen aanraden het routebestand van de te rijden route te laden in de TomTom/ Zumo. Dat voorkomt veel verwarring/ onduidelijkheid en draagt zeker bij aan het veilig rijden in een groep. Het routebestand wordt natuurlijk niet voor niets vóór elke rit gepubliceerd.

 

 

 



Lunch - de traditionele uitsmijter
Het wijde Friese landschap
Rijden in een groep - dat doen we toch regelmatig
Friesland rit - dreigende luchten, maar toch droog