De toekomstige activiteiten staan op deze bladzijde, inclusief de jaarplanning.

 

Website

De website van de
DC-10 Sky Riders geeft een leuk beeld van de club activiteiten.

De inhoud van de website wordt gemaakt door de leden. Als iemand een leuk verhaal, een leuke foto of fotoserie heeft, dan kan deze uiteraard worden geplaatst.

In het archief is een overzicht te vinden van alle (bekende) ritten, inclusief foto's, het verslag en de route.

Naast de vaste club activiteiten kunnen leden ad hoc activiteiten op de website plaatsen. Hiervoor een kant en klaar verhaal opsturen naar de webmaster.

Meet & Greet rides kunnen worden opgegeven middels een e-mail aan de leden en aan de webmaster.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DC-10 Skyriders 2011-2019 ©

 

Komende ritten/ activiteiten

  • Snert rit 2019
  • Ritten 2019
  • Planning 2019
  • Rijden in een groep

Snert rit
door Ron & Evert - update 30 januari 2019 Snertrit

Beste motorvrienden en -vriendinnen,

De meteo-experts zijn er niet zeker over wat we kunnen verwachten op aanstaande zaterdag 2 februari.
In enkele weervoorspellingen komt echter nog “verraderlijk glad” voor en dat heeft Evert en mij doen besluiten het niet door te laten gaan aanstaande zaterdag 2 februari.

Op zaterdag 23 maart een tweede poging. 
Welkom vanaf 10 uur bij Ron en Marijke te Ermelo voor koffie/ thee en de vele soorten gebak.

Vertrek omstreeks 11.30 uur voor een mooie tocht van plm 90 kilometer over de Veluwe met aansluitend de Snert!!!
Graag opgeven bij Ron of Evert

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

De oliebollenrit is nog maar net gereden, maar de Snertrit dient zich al weer aan:

Beste motorvrienden en vriendinnen
Tradities zijn er om in ere te houden …… Sinterklaas en Zwarte/ Bruine Piet, de Kerstman, Oud-en Nieuwjaar, oliebollen en Snert. En ook de 20e Snertrit. Traditie getrouw op de laatste zaterdag van januari in het nieuwe jaar.Snert rit = toespraak

Maar .... de initiatiefnemers kunnen de Snert rit helaas niet op de laatste zaterdag van januari 2019 organiseren.
Daarom verplaatsen we de Snertrit naar de eerste zaterdag van februari 2019 en dat is 2 februari!

Wat wel traditie blijft, is dat de dag begint vanaf 10 uur in Ermelo met koffie en door Marijke gebakken taart. Dat rond de klok van 11:30 door Ron het sein wordt gegeven de motoren te starten. Dat we een mooie rit rijden van zo’n 100 kilometer en dat bij terugkeer dampende snert plus roggenbrood en spek onze magen doet vullen.

We hopen bij droog weer, geen regen/ sneeuw /ijzel deze jaarlijkse traditie weer te kunnen houden en rekenen zoals alle jaren op een grote opkomst.

Noteer dus:

zaterdag 2 februari 2019
de SNERTRIT
in Ermelo

en laat aan Ron of Evert graag weten of je komt.

Het route bestand is weer beschikbaar in gpx-format. De route is deze keer in twee delen gesplitst en dat wordt veroorzaakt doordat het Garmin kaartmateriaal zo'n 10 meter weg niet kent. De track is wél als totaal beschikbaar.

 

 


Planning 2019
door Rein/ Luuk - update 04 februari 2019

Rein heeft altijd de voorkeur om de planning van het volgende jaar vóór de kerst rond te hebben. Vóór de kerst is dit jaar wederom niet gelukt, maar op eerste kerstdag was de planning toch helemaal ingevuld. Dat is natuurlijk echt geweldig. weer

Dat wordt weer een fantastisch motorjaar, dat zoals gewoonlijk begint in maart en eindigt in oktober.

Ook de buitenlandrit begint al aardig vorm te krijgen. Ron is al een tijdje druk bezig om te indexeren welke mogelijkheden er zijn en of er nog een mogelijkheid is om een rondvlucht te maken per DC3.

We kregen een offerte van de DAKS evenement director Peter Braun voor het meevliegen op 7 juni. Vliegduur is ongeveer een half uur voor een bedrag á € 225,00 per persoon. Wij vinden dat zelf (te) veel en schatten in dat we dan lang niet aan het door de organisatie vereiste aantal van 18 deelnemers komen.
Bovendien moesten we afgelopen weekend beslissen en binnen twee weken het volledige bedrag betalen. We hebben daarom besloten om het meevliegen te schrappen uit het programma. Natuurlijk is het mogelijk om op eigen initiatief een rondvlucht te maken.

Ook de routes beginnen aardig vorm te krijgen, dus we hoeven straks alleen maar te genieten. Later hierover meer.


 

Ook de VRO training begint vorm te krijgen:

de VRO trainingen worden gehouden op 12 maart, 25 maart, 2 april, 16 april (VRO 1) en 23 april (VRO 2), bij slecht weer wordt een nieuwe datum geprikt. Maximaal 4 deelnemers per training. De trainingen vinden plaats in Wanneperveen, van 09:00 tot 18:00 uur. Het VRO programma is apart bekend gemaakt via e-mail.

Er wordt op 16 april een VRO1 verreden met 3 deelnemers, daar kan er nog één bij. Op 23 april wordt een VRO2 gehouden met drie deelnemers, ook daar kan er nog één bij.

Er is ook een off road cursus gepland maar die is vol.

Mocht je nog een VRO van enig soort willen volgen, kies dan een van de overgebleven datums uit en een alternatieve datum. Ik ga da proberen weer een klasje te formeren. Dus datum en soort aan mij opgeven.

VRO 1:

Deze is bedoeld voor diegene die is goed hun motorfiets onder controle willen krijgen.

  • ontvangst met koffie en appelgebak
  • de morgen is op een afgesloten terrein oefenen met pionnen en aan het einde van de morgen een kleine competitie
  • lunch
  • de bekende noodstop maken en ABS remmingen tot 90 km / uur
  • de instructie rit is ongeveer 90 km lang en hierin zit alles wat we deze ochtend hebben geoefend
  • rijden van dijkwegen, provinciale wegen, over asfalt, klinkers, door gras en grind, slalom op een stoeprand, hellingproef, haarspeldbochten, ideale lijn, kijktechnieken, positie op de weg enz, enz.
  • nu is er wel degelijk tijd om problemen te bespreken en situatie’ s uit te leggen.

Kortom een heerlijke dag stoeien met je motorfiets en veel leren. Certificaat na afloop

 

VRO 2:

Deze training gaat een grote stap verder dan de V.R.O. 1 en er zullen beduidend meer kilometers worden gereden.

  • ontvangst met koffie en appelgebak
  • 1 uurtje stoeien met pionnen op een afgesloten terrein
  • de bekende noodstop en ABS remmingen met uitwijk tot 120 km / uur op diverse ondergronden
  • lunch
  • uitleg en oefenen bochten techniek en kijktechniek voor lange bochten
  • het positioneren, juiste snelheid en versnelling, het inkantelen en doorkantelen, gasopbouw, kijken en uit accelereren komen hierbij aan bod
  • op een juiste manier rijden van een klaverblad
  • de juiste inhaal techniek op provinciale wegen en tevens bewust worden van je omgeving en de gevaren ervan
  • uitleg over afstand houden
  • auto tikkertje, dit betreft een aantal inhaal oefeningen
  • we sluiten af op een prachtig CBR oefenterrein in Heerenveen met een aantal oefeningen op snelheid

Kortom een prachttraining waar veel van de bestuurder en zijn motorfiets wordt gevraagd. Certificaat na afloop

 

Off-road:

Deze training vind plaats gedeeltelijk over de verharde weg en op onverharde wegen.

  • ontvangst met koffie en appelgebak
  • een training waar wel enige lichamelijke conditie nodig is en geschikt voor alle allroad motoren en hoeven niet voorzien te zijn van een noppenband

Dit is werkelijk een heel mooie training, waarbij na een half uur je het hemd nat op de rug hebt en de glimlach te groot wordt voor je helm.

 

 

 

Planning 2019

Het programma voor 2019 ziet er als volgt uit:

open
diverse data**
VRO (onder voorbehoud)
Jos en Rein
open
30 april 
nog niet bekend
Jos
open
28 mei
rit voor thuisblijvers - Liberation
Peter
open
4 - 7 juni
buitenland rit - Normandië
Ron en Luuk
open
25 juni
Noord Holland
Nico
open
30 juli
Noordoost Brabant
Guido
open
27 augustus
nog niet bekend
Jan en Sandra
open
24 september
nog niet bekend
Desirée
open
29 oktober
slotrit
Rein

En op eerste kerstdag .......... alle ritten gevuld. Dat hebben we wel slechter meegemaakt!

** de VRO training gehouden op 12 maart, 25 maart, 2 april, 16 april (VRO 1) en 23 april (VRO 2), bij slecht weer wordt een nieuwe datum geprikt. Maximaal 4 deelnemers per training. De trainingen vinden plaats in Wanneperveen, van 09:00 tot 18:00 uur. Het VRO programma is apart bekend gemaakt via e-mail.

 

Rijden in een groep
door Luuk 18 november 2018

Rein vroeg in zijn recentelijke e-mail aandacht voor het rijden met een groep. Dit gaat de laatste tijd regelmatig verkeerd, dus wellicht nuttig om eens te kijken naar de geldende gebruiken en regels. Er zijn een aantal publicaties beschikbaar en wellicht is het noodzakelijk om deze eens te raadplegen:

De eerste twee items stonden al op de website en zijn nu verplaatst deze bladzijde. Henk heeft de 10 geboden weer gevonden en opgestuurd.

Graag zou ik iedereen sterk willen aanraden het routebestand van de te rijden route te laden in de TomTom/ Zumo. Dat voorkomt veel verwarring/ onduidelijkheid en draagt zeker bij aan het veilig rijden in een groep. Het routebestand wordt natuurlijk niet voor niets vóór elke rit gepubliceerd.

 

 

 



Snertrit - uitgesteld naar 23 maart
Snert rit 2019
Rijden in een groep - dat doen we toch regelmatig
Friesland rit - dreigende luchten, maar toch droog